Az Óbudai buszgarázs nyílt napja 2025-ben

2025.06.15

Üdvözlök mindenkit egy újabb bejegyzésben, ahol az Óbudai Autóbuszgarázs 2025-ös nyílt napjáról lesz szó.

Ezúttal maga a dátum is különleges, ugyanis közel 55 éve, 1970 őszén adták át a létesítményt. A szóban forgó esemény 2025. 05. 24-én a gyereknappal egybekötve került megrendezésre.  A BKV járműkiállítással, különjáratokkal és tesztvezetéssel is készült a napra, valamint a zárás után a regisztráltaknak külön lehetőségük adódott a járművek fotózására is.

A bejáratnál a fentebb látható Ikarusok foglaltak helyet statikus kiállítási darabként. Balról jobbra látható egy Ikarus 415 (MZE-415), egy Ikarus 260 (BPO-147), egy Ikarus 556 (BPIK-556) és egy Ikarus 620.

Ezt a példányt tudomásom szerint a legutóbbi 2023-as retrójárata óta nem lehetett nyilvánosan látni, így megörültem neki, hiszen hasonló kivitelű Ik 260-asokkal utaztam még én is kisebb koromban. Egyébként ez a példány volt az utolsó, ami közforgalomban közlekedett a típusból Budapesten, utolsó napján a 144-esen rótta köreit.

Továbbhaladva ezt az Ikarus 630-as kabriót is lehetett látni, amely manapság gyakran felbukkan az N109-es nosztalgiajáraton.

Jelen volt az Ikarus 60-as az ÁMG pótkocsijával , amelyet kívül-belül meg lehetett tekinteni. 

A típus troliváltozata, az Ikarus 60T is megjelent, de nem ez volt az egyetlen trolibusz a felhozatalban, a 4. generációs Solarisok közül is elhoztak egy szólót és egy csuklóst. 

Ez az Ikarus 250-es a kabrióbusz előtt állt, különlegessége, hogy egy időben tárgyalóbuszként használták.

A tárolótér másik oldalán az utolsó forgalmi állapotú Ikarus 415, a BPI-415 volt kiállítva.

Ebben a Renault minibuszban nincs sok különlegesség, ez leginkább csak azért került bele a posztba, mert a nyílt nap után pár nappal selejtezték, így itt még látni lehetett (érdekes, hogy a winmenetrend szerint utoljára márciusban mozgott) 

Frissítés: a BKV 2025. 06. 14-én visszavette állományába a minibuszt. 

A tárolótér látogatóktól elzárt oldalán volt jelen ez a pár Ikarus, mögöttük a BKV további pár nosztalgia-autóbusza állt, például a BPI-007-es rendszámú Ikarus 412-es.

A közlekedési társaság pár munkagépét is elhozták a nyílt napra, ezek közül a legérdekesebb szerintem a bal szélen álló Csepel tűzoltóautó. Tőle jobbra egy felsővezetékszerelő, mellette pedig egy hóseprő Unimog volt látható.

Belépve a garázs épületébe ez a látvány fogadott, sok érdeklődővel. Meglepő volt, ahogy a selejtezett PTG-283 rendszámú Mercedes Citaro G is ott volt a többi jármű között kissé megbontva, valószínűleg azért, hogy minden használható alkatrészét kiszedjék belőle :(

Ez a Mercedes Conecto NG is ott állt a járművek között, szélvédőjén sok-sok műszaki részletről szóló plakáttal.

Távolabb lehetett látni egy Renault minibuszt és Mercedes Citarot is, utóbbit a kép készítésekor elég érdekes felirattal...

A különböző, utastájékoztató elektronikus kijelzők rajongói aznap is örülhettek, hiszen volt mit megnézni, például a képen látható Fok-Gyem kijelzőt is. Volt egy, amelyiken snake-et is lehetett játszani, számomra elég érdekesen néztek ki nem mindennapi használatukban :)

Visszatérve a garázs elé: a betonplaccon oldtimer autók sorakoztak, például ez a járgány is. Ez a példány is a többi jármű közt volt látható, csak szimplán megtetszett, azért kattintottam rá.

A garázson belüli különjáratot nagy meglepetésemre egy nemrég használtan vásárolt, Mercedes Citaro K maximidi teljesítette. Elkerített útvonala során keresztülhaladt a csarnokon, majd az autómosón, és visszatért a garázs előtti ideiglenes "megállójába". 

Ez viszont méginkább meglepett: a csarnok előtt kis távolságon konkrétan egy kisvasút járt! Sajnos nem tudtam kipróbálni, pedig biztosan egyedi élmény lett volna :(

Visszatérve az autóbuszokra: a látogatóktól elzárt tárolóterületen a bátraknak lehetőség nyílt tesztvezetésre, amely során akár Ikarus, Mercedes, Van Hool vagy Volvo autóbusszal tehettek egy-két kört a telephelyen. A tükröződésért elnézést kérek, a képet az egyik kiállított troliból fotóztam.

A Bécsi út/Vörösvári út és a garázs között közlekedő K1 különjárat egyetlen járműve látható a képen, a BKV utolsó forgalmi állapotában megtartott Ikarus 280 autóbusza. A magaspadlós Ikarusok utolsó budapesti napján, 2022. 11. 20-án ez volt az utolsó forgalmi 280-as autóbusz.

A bejegyzés végén álljon itt egy videó a különjáratos BPI-829-ről. A nyílt nap szerintem nagyon jól sikerült, remélem lesz még ilyen felhozatal akár itt, akár máshol a jövőben is!

Köszönet a szervezőknek a nyílt nap sikeres lebonyolításáért!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el